Gyártók

INFORMÁCIÓK

A leggyakrabban feltett kérdések

Meddig használható egy futócipő?

A cipőt nem időre (évre stb.) használjuk. A nagykönyv szerint 600-800 km-ig használjuk. Mivel a termék elfárad, mint minden az életben és veszít a hatékonyságából. Egy cipő min. 120 alkatrészből áll. Egyik legfontosabb része a középtalp, ami PU anyagból van. Ennek az anyagnak az egyik tulajdonsága, hogy tömörödik és keményedik. Ha beleolvasol a technikai leírásunkba, akkor tisztába leszel azzal, hogy futás alkalmával a cipőt a testsúlyunk 3-8-szorosával terheljük (80 kg-os férfi esetén tehát 240-640 kg-mal). A cipő legfontosabb feladata, hogy védjen és óvjon minket ezen biomechanikai megterhelések ellen. S már egy minden részében/alkatrészében elfáradt cipő nem fog ezen megterhelések ellen hatékonyan védeni. Tehát, túlhasznált cipő esetén jelentősen nő a sérülés veszély, és mint tudjuk, a test nem felejt.

Mi a különbség a terepcipő és az egyéb talajra szánt futócipő között?

A terepcipőnek minden részében kapaszkodóbb a talpa (mivel az aljzat lazább) a cipő felső része úgy van konstruálva, hogy a talaj egyenetlenségek miatt is jó felső lábtartást biztosítson.

Én csak nagyon ritkán futok, nekem nem kell a komoly futócipő...

A biomechanikai megterhelések (lásd technikai leírás) mindnyájunkra vonatkoznak. Ezen megterhelések ellen az amatőr futók esetén a kevésbé fejlett izomzat (a profilokhoz képest) még kevésbé tud segíteni, ebből eredően világos, hogy mindenki gondoskodjon a lábállásának, testsúlyának és a talajviszonyoknak megfelelően a számára optimális illeszkedésű és technológiájú futócipőről.

A futó mozgásának 3 fázisa

sarok fázis

A cipő egyik - ha nem a legfontosabb része - a sarkaiban lévőbecsapódás-tompító rendszer. Ha vízszintes terepen futsz, akkor a testsúlyod 3-szorosa, ha völgynek lefelé, akkor 7-8-szorosa csapódik a sarkadba, amit forgókon - inakon - gerincen keresztül a fejedig érzel.

Ezen becsapódások elnyelésére fejlesztette ki a SAUCONY a GRID technológiát, ami felveszi a sarok formáját, és tompítja a becsapódást. 
Ez a hidrálszálas rendszer puha, és egyben stabil háló, ami nem tud megrongálódni (nem levegő vagy gél).

 

középső láb fázis

A megterhelés 2,5-szer tovább tart, mint a sarokrészen. Főleg az alacsony lábboltozatúaknak segít a KÖZÉPLÁBHÍD, mely támasztja a középlábat, és ezáltal nem kell folyamatosan megfeszített középláb izomzattal futnod.

elülső láb fázis

Ellépéskor a testsúlyod 4-7-szerese terheli a láb elülső részét, lépésritmusodtól függően, ilyenkor a HRC elülső becsapódás-tompító rendszer nyújt védelmet az ujj porc és idegvégződéseinek.

Pronálás elleni stabilizáló

Azoknak, akiknek laposabb a lábboltozatuk és lábfejük befelé dől, segít ezenkívül külön tartást biztosít a PRONÁLÁS ELLENI STABILIZÁLÓ.

lábfej: egyenes, alacsony boltozatú
futási stílus: valószínűleg túlzottan pronáló
igény: stabilitás
kaptafaforma: egyenes, stabilizáló

 

lábfej: félig görbe, közepes magasságú
futási stílus: normálisan pronáló  (semleges)
igény: stabilitás és flexibilitás
kaptafaforma: standard

 

lábfej: görbe, magas boltozatú 
futási stílus: valószínűleg szupináló
igény: kipárnázottság és flexibilitás
kaptafaforma: görbített, "nagyteljesítményű"

 

XT600 és XT900

A SAUCONY által szabadalmaztatott XT600 gumigrafit keverékű háromszög mintázatú külső talp rendkívül tartós ás kiváló kapaszkodó képességű.


XT900: a SAUCONY egyedülálló szénszálas gumi külső talp-alapanyaga, amely jobb összehúzódási tulajdonságokat kínál, anélkül, hogy ez a tartósság rovására menne.

 

Sajátos méretállás

Csakúgy, mint minden sportcipő márkának, a SAUCONY-nak is sajátos méretállása van, mely még márkán belül modellenként is eltérhet a 3 különböző kaptafaforma miatt.

Különös figyelmet fordíts a helyes méret kiválasztására!

  1. Olyan zoknival próbálj, amit futáshoz is szoktál használni!
  2. A cipőt rendesen fűzd be (mintha futni indulnál!)
  3. Felállva kell próbálnod (mert súlyodtól tágul a lábad akár egy egész számot is.)
  4. A nagylábujjad nem érheti el a cipő orrát, mert bánthatja a körmöt/ körömágyat, nem lehet a gyöngyvászon alatt, mert akkor túl nagy a cipő, azaz nem tartja a lábad , sarkad is mozoghat, és mindkét esetben rongálhatod a cipőt.
  5. Minden esetben az erősebbik lábhoz kell a cipő méretét kiválasztani.
  6. A cipő minden részének illeszkednie kell a lábadhoz!

Például, ha EUR 43-as lábad van, akkor mi egy USA 10-es méretű cipőt  ajánlunk, ami a cipőben EUR 44-esnek van jelölve, (lásd mérettábla) ami eredetileg csak EUR 43,5-es és mivel minimum fél számot hagynod kell a nagylábujj és a cipő között.

Illeszkedési forma-keskeny sarok > fogja a sarkat
szélesebb elülső lábágy > helyet ad a láb terhelés alatti tágulásának.

A GRID technológiával készült cipőinket km-től és testsúlytól függetlenül mindenkinek ajánljuk

Ez a méret valószínűleg jó lesz Neked!

Felnőtt Férfi és Női méretek
EUR 35,5 36 37 37,5 38 38,5 39 40 40,5 41 42 42,5 43 44 44,5 45 46 46,5 47 48 49 50
NŐI 5 5,5 6 6,5 7 7,5 8 8,5 9 9,5 10                      
FFI   4 4,5 5 5,5 6 6,5 7 7,5 8 8,5 9 9,5 10 10,5 11 11,5 12 12,5 13 14 15

 

Gyermek és Ifjusági méretek
EUR 27,5 28 28,5 29,5 30 31 31,5 32 33 33,5 34 35 35,5 36 37 37,5 38 38,5 39
USA 10,5 11 11,5 12 12,5 13 13,5 1 1,5 2 2,5 3 3,5 4 4,5 5 5,5 6 6,5

 

Baby méretek
EUR 22 22,5 23 24 25 25,5 26 26,5 27
USA 6 6,5 7 7,5 8 8,5 9 9,5 10