Gyártók

INFORMÁCIÓK

A leggyakrabban feltett kérdések

Meddig használható egy futócipő?

A cipőt nem időre (évre stb.) használjuk. A nagykönyv szerint 600-800 km-ig használjuk. Mivel a termék elfárad, mint minden az életben és veszít a hatékonyságából. Egy cipő min. 120 alkatrészből áll. Egyik legfontosabb része a középtalp, ami PU anyagból van. Ennek az anyagnak az egyik tulajdonsága, hogy tömörödik és keményedik. Ha beleolvasol a technikai leírásunkba, akkor tisztába leszel azzal, hogy futás alkalmával a cipőt a testsúlyunk 3-8-szorosával terheljük (80 kg-os férfi esetén tehát 240-640 kg-mal). A cipő legfontosabb feladata, hogy védjen és óvjon minket ezen biomechanikai megterhelések ellen. S már egy minden részében/alkatrészében elfáradt cipő nem fog ezen megterhelések ellen hatékonyan védeni. Tehát, túlhasznált cipő esetén jelentősen nő a sérülés veszély, és mint tudjuk, a test nem felejt.

Mi a különbség a terepcipő és az egyéb talajra szánt futócipő között?

A terepcipőnek minden részében kapaszkodóbb a talpa (mivel az aljzat lazább) a cipő felső része úgy van konstruálva, hogy a talaj egyenetlenségek miatt is jó felső lábtartást biztosítson.

Én csak nagyon ritkán futok, nekem nem kell a komoly futócipő...

A biomechanikai megterhelések (lásd technikai leírás) mindnyájunkra vonatkoznak. Ezen megterhelések ellen az amatőr futók esetén a kevésbé fejlett izomzat (a profilokhoz képest) még kevésbé tud segíteni, ebből eredően világos, hogy mindenki gondoskodjon a lábállásának, testsúlyának és a talajviszonyoknak megfelelően a számára optimális illeszkedésű és technológiájú futócipőről.

A futó mozgásának 3 fázisa

sarok fázis

A cipő egyik - ha nem a legfontosabb része - a sarkaiban lévőbecsapódás-tompító rendszer. Ha vízszintes terepen futsz, akkor a testsúlyod 3-szorosa, ha völgynek lefelé, akkor 7-8-szorosa csapódik a sarkadba, amit forgókon - inakon - gerincen keresztül a fejedig érzel.

Ezen becsapódások elnyelésére fejlesztette ki a SAUCONY a GRID technológiát, ami felveszi a sarok formáját, és tompítja a becsapódást. 
Ez a hidrálszálas rendszer puha, és egyben stabil háló, ami nem tud megrongálódni (nem levegő vagy gél).

 

középső láb fázis

A megterhelés 2,5-szer tovább tart, mint a sarokrészen. Főleg az alacsony lábboltozatúaknak segít a KÖZÉPLÁBHÍD, mely támasztja a középlábat, és ezáltal nem kell folyamatosan megfeszített középláb izomzattal futnod.

elülső láb fázis

Ellépéskor a testsúlyod 4-7-szerese terheli a láb elülső részét, lépésritmusodtól függően, ilyenkor a HRC elülső becsapódás-tompító rendszer nyújt védelmet az ujj porc és idegvégződéseinek.

Pronálás elleni stabilizáló

Azoknak, akiknek laposabb a lábboltozatuk és lábfejük befelé dől, segít ezenkívül külön tartást biztosít a PRONÁLÁS ELLENI STABILIZÁLÓ.

lábfej: egyenes, alacsony boltozatú
futási stílus: valószínűleg túlzottan pronáló
igény: stabilitás
kaptafaforma: egyenes, stabilizáló

 

lábfej: félig görbe, közepes magasságú
futási stílus: normálisan pronáló  (semleges)
igény: stabilitás és flexibilitás
kaptafaforma: standard

 

lábfej: görbe, magas boltozatú 
futási stílus: valószínűleg szupináló
igény: kipárnázottság és flexibilitás
kaptafaforma: görbített, "nagyteljesítményű"

 

XT600 és XT900

A SAUCONY által szabadalmaztatott XT600 gumigrafit keverékű háromszög mintázatú külső talp rendkívül tartós ás kiváló kapaszkodó képességű.


XT900: a SAUCONY egyedülálló szénszálas gumi külső talp-alapanyaga, amely jobb összehúzódási tulajdonságokat kínál, anélkül, hogy ez a tartósság rovására menne.

 

Sajátos méretállás

Csakúgy, mint minden sportcipő márkának, a SAUCONY-nak is sajátos méretállása van, mely még márkán belül modellenként is eltérhet a 3 különböző kaptafaforma miatt.

Különös figyelmet fordíts a helyes méret kiválasztására!

  1. Olyan zoknival próbálj, amit futáshoz is szoktál használni!
  2. A cipőt rendesen fűzd be (mintha futni indulnál!)
  3. Felállva kell próbálnod (mert súlyodtól tágul a lábad akár egy egész számot is.)
  4. A nagylábujjad nem érheti el a cipő orrát, mert bánthatja a körmöt/ körömágyat, nem lehet a gyöngyvászon alatt, mert akkor túl nagy a cipő, azaz nem tartja a lábad , sarkad is mozoghat, és mindkét esetben rongálhatod a cipőt.
  5. Minden esetben az erősebbik lábhoz kell a cipő méretét kiválasztani.
  6. A cipő minden részének illeszkednie kell a lábadhoz!

Például, ha EUR 43-as lábad van, akkor mi egy USA 10-es méretű cipőt  ajánlunk, ami a cipőben EUR 44-esnek van jelölve, (lásd mérettábla) ami eredetileg csak EUR 43,5-es és mivel minimum fél számot hagynod kell a nagylábujj és a cipő között.

Illeszkedési forma-keskeny sarok > fogja a sarkat
szélesebb elülső lábágy > helyet ad a láb terhelés alatti tágulásának.

A GRID technológiával készült cipőinket km-től és testsúlytól függetlenül mindenkinek ajánljuk

Ez a méret valószínűleg jó lesz Neked!

Felnőtt Férfi és Női méretek
EUR35,5363737,53838,5394040,5414242,5434444,5454646,547484950
NŐI55,566,577,588,599,510           
FFI 44,555,566,577,588,599,51010,51111,51212,5131415

 

Gyermek és Ifjusági méretek
EUR27,52828,529,5303131,5323333,5343535,5363737,53838,539
USA10,51111,51212,51313,511,522,533,544,555,566,5

 

Baby méretek
EUR2222,523242525,52626,527
USA66,577,588,599,510